شنبه ۰۱ اردیبهشت ۰۳

درمان يبوست ، درد كمر و گردن با ماساژ

ماساژ ، آموزش ماساژ تايلندي ، كتاب آموزش ماساژ ، آموزش ماساژ مردان، آموزش رايگان ماساژ زنان ، آموزش ماساژ صورت

درمان يبوست ، درد كمر و گردن با ماساژ

۱,۵۴۶ بازديد

درمان يبوست ، درد كمر و گردن با ماساژ

يبوست معمولا به اجابت مزاج كمتر از سه بار در هفته اطلاق مي شود. به غير از استرس، عوامل ديگري مي توانند منجر به يبوست شوند، مانند تغذيه كم فيبر، عدم تحرك كافي و ننوشيدن آب كافي. خيلي ها هم در سفر دچار يبوست مي شوند.
پژوهش ها چه مي گويند

هر چند ماساژ درماني، شيوه اي استاندارد براي برطرف كردن يبوست نيست، اما تعدادي از تحقيقات علمي نشان داده اند كه مي تواند در تنظيم دفع مزاج موثر باشد، مثلا تحقيقي كه در سال 2011 روي افراد دچار يبوست مزمن صورت گرفت نشان داد ماساژ شكمي مي تواند با تقويت حركات دودي روده (يك سري انقباضات موج مانندي كه به جلو راندن غذا در سيستم گوارش كمك مي نمايند ) تا حدودي يبوست را برطرف كند.

يادتان باشد كه ماساژ به تنهايي نمي تواند مشكل يبوست را برطرف كند و هدف بايد بهبود وضعيت كلي دستگاه گوارش باشد تا جريان اين سيستم به خوبي صورت بگيرد

همچنين معلوم شد ماساژ شكمي مي تواند زمان ترانزيت كولون را كاهش دهد؛ يعني زماني كه طول مي كشد تا غذا در روده بزرگ تان حركت كند.

ضمنا ماساژ شكمي براي تسكين دردها و احساس هاي ناخوشايند مربوط به يبوست مفيد است. افراد حاضر در اين تحقيقات اعلام كردند كه بعد از ماساژ درماني، كيفيت زندگي شان نيز بهتر شد.
تكنيك ماساژ براي رفع يبوست

تكنيك هاي متعددي از ماساژ براي تسكين يبوست و افزايش حركات روده مفيد هستند. يكي از تكنيك هاي متداول اين است كه كف دست تان را روي شكم تان بگذاريد و حركات دايره اي كوچك دور ناف انجام دهيد. مي توانيد به مرور اين دايره ها را بزرگ تر كنيد، تا جايي كه حركات ماساژ تمام شكم تان را دربربگيرد.

تكنيك ديگر به اين صورت است كه دست تان را زير استخوان جناغ سينه بگذاريد. سپس اين دست را در يك حركت نرم و ناگهاني در طول شكم به سمت پايين بلغزانيد. همين حركت را فورا با دست ديگرتان تكرار كنيد و اين چرخه را تا چند دقيقه ادامه دهيد.

هميشه ماساژ را با فشارهاي سبك و آرام شروع كنيد و سپس تدريجا فشار را بيشتر نماييد. اگر احساس درد يا ناراحتي كرديد، از فشار كم كنيد تا به وضعيتي راحت تر برسيد.

بهتر است كه دو بار در روز ماساژ را انجام دهيد و هر بار، بيست دقيقه براي اين كار وقت بگذاريد. حين ماساژ، نفس عميق را فراموش نكنيد. هميشه قبل از ماساژ و يا هر گونه درمان خانگي با پزشك مشورت كنيد.

زنان باردار بايد از هر گونه ماساژ در ناحيه شكم شان اجتناب نمايند. همچنين بايد بدانيد كه گاهي يبوست مي تواند علامتي از يك بيماري پنهان باشد كه نياز به درمان هاي پزشكي دارد، مثل كم كاري تيروئيد.
ساير شيوه هاي درمان يبوست
يادتان باشد كه ماساژ به تنهايي نمي تواند مشكل يبوست را برطرف كند و هدف بايد بهبود وضعيت كلي دستگاه گوارش باشد تا جريان اين سيستم به خوبي صورت بگيرد، مثلا به اندازه كافي آب بنوشيد، يعني دست كم هشت ليوان در روز، غذاهاي سرشار از فيبر به وفور مصرف كنيد و تحرك بدني و ورزش را هميشه در برنامه هايتان داشته باشيد.

درد كمر و گردن را با ماساژ بهبود دهيد

درد كمر و گردن يكي از شايع ترين مشكلات بين مردم است و اين مشكلات مي تواند با ماساژ درماني صحيح درمان گردد.

به گزارش آكاايران:  درد اگر بدون درمان رها شود مي‌تواند تاثير منفي بر كيفيت زندگي شما بگذارد. در زير اين كه چگونه ماساژ درماني مي‌تواند براي مديريت درد انواع صدمات و شرايط مفيد باشد آمده است.

۱. كمردرد.

مطالعات متعدد نشان داده‌اند كه ماساژ درماني مي‌تواند براي انواع خاصي از كمر درد مزمن موثر باشد. به ويژه هنگامي كه با ورزش و انواع ديگر توان‌بخشي تركيب مي‌شود. علاوه بر كمك به كاهش دردهاي مزمن، ممكن است اتكا بر داروهاي ضد التهابي براي كنترل درد را كاهش دهد.

۲. گردن درد.

ماساژ درماني مي‌‍‍‌تواند به كاهش درد انواع خاصي از درد گردن كمك كند. يك مطالعه اخير نشان داد كه ماساژ متعدد در هفته مي‌تواند به كاهش درد مزمن گردن كمك كند و برخي عملكردهاي روزانه را بهبود بخشد

۳. آرتروز.

ماساژ به افراد مبتلا به آرتروز با درد مزمن و يا تحرك محدود كمك مي‌كند تا درد كاهش يابد و عملكرد آنها بهبود پيدا كند.

۴. فيبروميالژيا.
در حالي كه دليل اين بيماري نامشخص است، ماساژ يكي از انواع درمان براي اين بيماري است كه موفقيت‌هاي كوتاه مدتي را براي برخي از افراد داشته است. ماساژ مي‌تواند به بهبود درد و بهبود كيفيت زندگي كمك كند، به ويژه هنگامي كه با درمان‌هاي ديگر تركيب مي‌شود.

۵. آسيب و بازسازي ورزشي.
ماساژ مي‌تواند براي همه‌ي ورزشكاران از تمامي سطوح سودمند باشد. برخي از مطالعات نشان داده‌اند كه ماساژ مي‌تواند به كاهش درد عضلاني، خشكي و خستگي كمك كند و باعث بهبود ريكاوري پس از انواع خاصي از ورزش‌ها مي‌شود.

درمان یبوست با خاکشیر

استفاده از خاکشیر برای درمان یبوست در طب سنتی بسیار شناخته شده است. امروزه یکی از مشکلات شهر نشینی کم تحرکی و در نتیجه مبتلا شدن به یبوست است. افراد ممکن است در طول زندگی خود بارها یبوست را تجربه کنند. در اکثر مواقع می‌توان این عارضه‌ی معده‌ای-روده‌ای را با درمان‌های خانگی درمان و یا پیشگیری کرد. استفاده از خاکشیر همان درمان خانگی است که برای برطرف شدن یبوست بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

1-درمان یبوست ناشی از ضعف معده و مزاج سرد با خاکشیر

خاکشیر می‌تواند برای سوء مزاج سرد نیز استفاده شود. طبع خاکشیر به گونه‌ای است که برای سرد مزاجی و یا گرم مزاجی مفید است. از نشانه‌های سرد مزاجی می‌توان به خشکی دهان‌، کم میلی به آب، بد طعمی دهان، بی‌میلی به خوراک، نفخ شکم، بروز برخی دردها از جمله درد معده، ضعف و لاغری که روز به روز بیشتر می‌شود، اشاره کرد.خاکشیر برای رفع یبوست

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.