پنجشنبه ۱۶ فروردین ۰۳

آموزش تصويري ماساژ عضلات پشت

ماساژ ، آموزش ماساژ تايلندي ، كتاب آموزش ماساژ ، آموزش ماساژ مردان، آموزش رايگان ماساژ زنان ، آموزش ماساژ صورت

آموزش تصويري ماساژ عضلات پشت

۳,۰۹۵ بازديد

آموزش تصويري ماساژ عضلات پشت

يكي از بهترين هديه هايي كه مي توانيد به دوستان يا حتي شريك زندگي خود بدهيد كم كردن استرس و فشار كاري روزانه است. يكي از راه هايي موثر براي كاهش استرس ماساژ پشت است. با توجه به زندگي ماشيني امروزه بي تحركي هم مزيد بر علت شده و  درد هاي عضلاني و گرفتگي عضلات پشت شايع تر شده است كه به كمك ماساژ مي توان اين عضلات را آسوده تر كرد. ماساژ مزاياي زيادي دارد كه از آن جمله مي توان به تمدد اعصاب، مديريت استرس، ايجاد تعادل در بدن، افزايش هوشياري احساسي بدن، بهبود گردش خون، تسهيل تخليه لنفاوي از سموم از آن جمله است.

دستور العمل

  • از فردي كه مي خواهيد او را ماساژ دهيد بخواهيد به روي شكم بر روي سطحي سفت دراز بكشد. البته بايد جايي باشد كه فرد راحت باشد مي توانيد از يك تخت خواب سفت استفاده كنيد. مطمئن شويد كه به راحتي به تمام عضلات پشت شخص دسترسي داريد.

  • قبل از شروع ماساژ مطمئن شويد دماي دست شما پايين تر از دماي بدن فردي كه مي خواهيد او را ماساژ دهيد نباشد تا او را اذيت نكند. مي توانيد براي گرم كردن دست خود را در حدود نيم دقيقه به هم بماليد.

  • در كنار او بايستيد يا زانو بزنيد.

  • اكنون مي خواهيم عمل گرم كردن را شروع كنيم براي اين منظور انگشتان شصت دو دست خود را در دو طرف ستون فقرات قرار دهيد و با فشار كمي كه با هر دو دست به صورت همزمان وارد مي كنيد در طول ستون فقرات حركت نماييد. اين كار را از پايين كمر شروع كنيد و تا بالاي گردن ادامه دهيد. اين كار احساس آرامش فوق العاده به شخص مي دهد. مي توانيد اين كار را چند دقيقه اي ادامه دهيد.

ماساژ عضلات پشت

  • حال مي توانيد ماساژ با روغن را شروع كنيد. به آرامي با كف دست پشت فرد را لمس كنيد. كف دست خود را در طول پشت بلغزانيد از گردن و شانه تا باسن و اين كار را چندين مرتبه به آرامي و با فشاري متناسب با جثه فرد انجام دهيد. در طول ماساژ مي توانيد مرتب از او بپرسيد كه آيا فشار زيادي وارد نمي كنيد. فرد بايد احساس راحتي كند. تماس دست خود را با پشت فرد قطع نكنيد. و همينطور ادامه دهيد.

ماساژ عضلات پشت

  • اين كار را روي گردن ادامه دهيد در دو سمت گردن و تا رستنگاه موها ماساژ دهيد.

ماساژ عضلات پشت

  • حال مي توانيد دستان خود را به صورت دوراني حركت دهيد دستان خود را از دو طرف ستون فقرات به سمت بيرون حركت دهيد از پايين كمر شروع نماييد و تا شانه ها اين عمل را ادامه دهيد.

  • عضلات گوشتي پشت شانه ها و بين آنها را ورز دهيد و همينطور به سمت پايين حركت كنيد ميانه پشت را خوب ماساژ دهيد و تا پايين كمر ادامه دهيد و باسن را هم خوب ورز دهيد تا اين عضلات سفت را كمي شل كنيد.

  • در قسمت هايي كمي سفت تر هستند و به اصطلاح به آنها نات مي گويند بايد با انگشت شصت يا ساير انگشتان فشار وارد كنيد.

  • با نوك انگشتان خود طرفين ستون فقرات را به صورت دوراني و در حهت عقربه هاي ساعت مالش دهيد. اين عمل را براي شانه ها هم انجام دهيد.

  • حال در پايان با با كف دستان خود پشت فرد را به صورت دوراني ماساژ دهيد اين كار را با هر دو دست انجام دهيد و بايد تمام سعي شما اين باشد كه به گردش خون كمك كنيد براي اين منظور بايد به آرامي و با فشار مناسب ماساژ را انجام دهيد گويي مي خواهيد خون يك ناحيه را تخليه و به ناحيه ديگر هدايت كنيد اگر اين كار را به درستي انجام دهيد احساس آرامش و رفع خستگي بسيار دلنشيني در پايان ماساژ ايجاد خواهد كرد.

هشدار: به هيچ وجه روي مهره هاي ستون فقرات فشار زيادي وارد نكنيد و بسيار مراقب باشيد.

جمع آوري و ترجمه: علي يزدي مقدم

منبع: http://www.yadbegir.com

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.