شنبه ۰۱ اردیبهشت ۰۳

آموزش تصويري ماساژ صورت براي شادابي پوست

ماساژ ، آموزش ماساژ تايلندي ، كتاب آموزش ماساژ ، آموزش ماساژ مردان، آموزش رايگان ماساژ زنان ، آموزش ماساژ صورت

آموزش تصويري ماساژ صورت براي شادابي پوست

۳,۵۶۵ بازديد

آموزش تصويري ماساژ صورت براي شادابي پوست

 با انجام تكنيك‌هاي شش گانه ماساژ صورت، علاوه بر اين‌كه مانع از بروز چين و چروك‌هاي صورت مي‌شويد، مي‌توانيد به جوان‌سازي سلول‌هاي پوست كمك كرده و چهره‌تان را چند سال جوان‌تر كنيد.

يكي از پركاربردترين فوايد ماساژ صورت، پيشگيري از پيري پوست و حفظ جواني و شادابي آن است.

براي شروع  ماساژ صورت پيش از هر چيز لازم است صورت خود را از هر گونه مواد آرايشي و بهداشتي پاك كنيد. سپس صورت‌تان را شسته و آن را با حوله‌اي نرم خوب خشك كنيد.سپس مقداري روغن زيتون يا بادام را آماده كرده و در اتاقي مناسب و آرام، آماده ارائه ماساژ به عضلات صورت‌تان شويد.ظرف روغن را در دسترس خود بگذاريد تا بتوانيد هنگام نياز، سر انگشتان خود را به روغن آغشته كنيد.

تكنيك هاي شش گانه جهت ماساژ صورت مفيد مي باشد

1- براي ماساژ صورت از پيشاني شروع كنيد.

 

ماساژ پيشاني صورت با استفاده از روغن انجام مي پذيرد

بهترين حالت براي  ماساژ صورت آن است كه مقابل‌تان آينه‌اي قرار دهيد و مستقيما در آينه به چشمان خود نگاه كنيد. سپس سر انگشتان خود را به روغن آغشته كرده و آن‌ها را روي خط عمودي وسط دو ابرو روي پيشاني قرار دهيد و به آرامي سر انگشتان هر دو دست را به سمت بيرون پيشاني و شقيقه‌ها بكشيد.

اين كار را بايد به آرامي انجام دهيد و هر بار كه آن را تكرار مي‌كنيد، اندكي بر فشار سرانگشتان‌تان خود بيفزايد.

ماساژ صورت موجب تقويت عضلات و پوست ناحيه پيشاني شده و براي افرادي كه هنگام صحبت كردن زياد از عضلات پيشاني خود استفاده مي‌كنند و روي پيشاني‌شان چين‌هاي افقي و عمودي زياد است، بسيار مناسب است. اين قسمت از صورت را دو تا سه دقيقه ماساژ دهيد.

 

2- با ماساژ صورت چين ابرو را مهار كنيد.

 

ماساژ صورت براي پيشگيري از بروز چين ابرو مفيد مي باشد

حتما براي‌تان پيش آمده موقع گفت‌وگو با يكي از دوستان يا آشنايان خود متوجه شويد كه او يكي از ابروهايش را بالا مي‌اندازد. اين كار موجب مي‌شود تا به مرور زمان چين عميقي بالاي ابروي او ديده شود. ماساژ صورت براي پيشگيري از بروز چين ابرو در افرادي كه عادت دارند ابروي خود را بالا بيندازند بسيار مفيد است.

اين گروه كافي است با سرانگشتان دست خود ابروها را ماساژ دهند، به‌گونه‌اي كه انگشت وسط آن‌ها كه بلندترين انگشت محسوب مي‌شود، روي ابروها حركت كرده و بقيه انگشتان، عضلات بالا و پايين ابرو را لمس كنند.

به اين ترتيب وقتي به پايان ابرو نزديك مي‌شويد، با چرخشي به سمت پايين روي شقيقه‌ها را نيز لمس كرده و اين كار را چند بار تكرار كنيد. تكرار اين ماساژ درست در جهت خواب ابرو از داخل به سمت شقيقه‌ها و در مدت زمان 3 تا 5 دقيقه‌اي بسيار مناسب است.

3- پشت لب‌ها را ماساژ دهيد.

 

طريقه ماساژ دادن پشت ابرو در تصوير نشان داده شده است

يكي ديگر از مناطقي كه ممكن است بعد از 45 سالگي با چين و چروك‌هايي همراه شود، فاصله ميان لب بالايي و بيني است. براي پيشگيري از بروز چين‌هاي عميق در اين ناحيه، بهترين روش استفاده از ماساژ فشاري در اين ناحيه است.

براي شروع سرانگشت هر دو انگشت سبابه را روي گودي بالاي لب قرار داده و آن را به‌مدت 30 ثانيه به‌صورت ملايم فشار دهيد. سپس سرانگشتان هر دو دست را به آرامي به سمت گوشه‌هاي لب بكشيد و آن را تا نزديكي لاله گوشتان ادامه دهيد. پيش از هر چيز فراموش نكنيد كه سرانگشتان‌تان خود را با مقدار كمي روغن آغشته كنيد.

4- با ماساژ صورت از افتادگي عضلات لب پيشگيري كنيد.

 

افتادگي عضلات لب يكي ديگر از مشكلات اغلب خانمها مي باشد

افتادگي عضلات لب نيز يكي ديگر از مشكلاتي است كه اغلب خانم‌ها در سنين بالاي چهل سالگي با آن روبه‌رو مي‌شوند. اين مسئله در برخي افراد به‌صورت سطحي و در برخي ديگر به‌دليل ‌مراقبت نكردن، به‌صورت خطوط عميق مايل به پايين ديده مي‌شود.

براي پيشگيري از بروز اين افتادگي و خطوط زير لب و در اطراف چانه، بهترين كار، ماساژ عضلات اين ناحيه است. براي ماساژ كافي است با سرانگشت هر دو انگشت سبابه، نقطه گودي را كه روي چانه قرار دارد، به‌مدت 30 ثانيه فشار دهيد و پس از آن با فشار اندكي هر دو انگشت سبابه را به سمت گوشه‌هاي خارجي لب پاييني هدايت كرده و عضلات اين ناحيه را تقويت كنيد.

5- ماساژ صورت با :تقويت عضلات گونه با كف دست

 

تقويت عضلات گونه با كف دو دست انجام مي پذيرد

براي تقويت عضلات گونه نيز راه‌حل‌هاي متعددي وجود دارد كه يكي از آن‌ها، ماساژ عضلات اين ناحيه است. براي شروع ماساژ ابتدا كف هر دو دست را به مقدار اندكي روغن آغشته كرده و سپس آن‌ها را روي دو طرف صورت‌تان قرار دهيد، به‌گونه‌اي كه كف هر دو دست‌تان روي عضلات گونه قرار بگيرد. سپس كف دست‌ها را از پايين گونه به سمت بالا حركت دهيد.

تنها مراقب باشيد كه هنگام پايين آوردن كف هر دو دست، آن‌ها را از روي صورت‌تان برداريد و دوباره روي گونه‌ها قرار داده و عضلات را به سمت بالا هدايت كنيد. با تكرار اين ماساژ به‌مدت 3 تا 5 دقيقه مي‌توانيد عضلات گونه خود را تقويت كنيد تا فرم و ظاهر بهتري داشته باشند.

6- در ماساژ صورت اين نقطه را سه دقيقه فشار دهيد.

 

ميزان نشاط و انرژي با انجام حركت فوق

روي هر دو گونه نقطه‌اي وجود دارد كه ماساژ دادن آن موجب افزايش ميزان نشاط و شادابي پوست بدن مي‌شود. اين نقطه از جمله نقاطي است كه در طب سنتي چين، طب سوزني و طب فشاري نيز از آن براي افزايش ميزان نشاط و شادابي پوست استفاده مي‌شود. اين نقطه درست روي گونه‌ها و به موازات لاله گوش افراد به‌صورت قرينه وجود دارد.

براي ماساژ اين دو ‌نقطه كافي است از دو انگشت سبابه ‌خود كمك گرفته و اين نقطه را براي سه دقيقه فشاردهيد. فشار دست‌تان نبايد به حدي باشد كه در گونه خود، درد يا تغيير رنگ احساس كنيد.

نكته در باب ماساژ صورت
امروزه استفاده از متدها و تكنيك‌هاي ماساژدرماني براي حفظ جواني و شادابي پوست در كشورهاي مختلف و توسط متخصصان و كارشناسان پوست و مو اثبات شده است.

اين شيوه شايد كم‌خطرترين و كم‌هزينه‌ترين روش براي حفظ جواني و نشاط در خانم‌هاي جوان محسوب ‌شود كه امروزه در ميان خانم‌هاي ميانسال نيز طرفداران زيادي پيدا كرده است، زيرا اجراي آن دردسرهاي ديگر تكنيك‌ها و شيوه‌هاي مبارزه با چين و چروك پوست را ندارد، عوارض داروهاي شيميايي و انواع كرم‌ها و لوسيون‌ها را به افراد تحميل نمي‌كند و از طرفي خرج چنداني ندارد، زيرا فرد مي‌تواند با يادگيري برخي از ساده‌ترين اصول ماساژدرماني به اعضاي خانواده خود ماساژ ارائه دهد و اين ماساژ را نيز از يكي از اعضاي خانواده خود دريافت كند.

تكنيكهاي ماساژ صورت به راحتي مي‌تواند شما را از شر چين و چروك‌هاي سطحي و حتي برخي از چين و چروك‌هاي عميقي كه گذر عمر به شما تحميل مي‌كند، رهايي بخشد.
اين تكنيك‌ها را دو تا سه بار در هفته تكرار كرده و در اجراي آن‌ها مداومت داشته باشيد.
  آموزش دوم

در اينجا به شما  نحوه ماساژ صورت خودتان را آموزش مي دهيم كه به راحتي مي توانيد اين كار را در منزل انجام داده و پوست خود را جوان و شاداب نماييد . شما براي نتيجه بهتر بايد اين كار را هر روز و در آرامش انجام دهيد تا نتيجه شكرف آن را به زودي بر روي پوستتان مشاهده كنيد.بهتر است هر يك از تمرينهاي زير را به غير آنها كه تعداد تمرين ذكر شده 10 بار پشت سر هم انجام دهيد و هر بار تا 10 بشماريد.

 

1- يك روغن كه مناسب پوستتان است انتخاب كنيد.

(اگر روغن مخصوص ماساژ در دسترس نداريد ما به شما روغن بادام شيرين ، يا روغن زيتون را پيشنهاد مي دهيم)

2- از روغن ماساژ تنها چند قطره استفاده كنيد. روغن را روي نوك انگشتان خود ريخته و آن به صورت يكنواخت پخش نماييد و به  آرامي آن را به تمام نواحي صورت بماليد.

3- يك قطره روغن روي فك خود بماليد. حالا تا آنجايكه لب هايتان باز مي شود لبخند بزنيد، و تا زماني كه مي توانيد به آن حالت نگه داريد.

4- ماساژ رو به بالا بر روي صورت تان انجام دهيد، و هرگز پوست را به سمت پايين نكشيد. اين حركت را آرام ولي محكم انجام دهيد تا پوست صورتتان كشيده شود.

5- با انگشتان ابروها را به آهستگي نيشگون بگيريد بطوريكه فشار كمي  بر آن وارد شود.

6- با انگشتان اشاره از بالاي بيني به ابروها به سمت بيرون فشار وارد كنيد.

7- با انگشت اشاره به نوك بيني به سمت بالا فشار وارد كنيد و آن را براي مدتي نگه داريد. همچنين لب بالايي را بر روي دندانها فشار دهيد (دهان شكل O بگيرد) و براي مدتي اين كار را انجام دهيد.

8- با انگشتان مياني با حركت دوراني از بالا به پايين طرفين تيغه بيني را ماساژ دهيد.  ممكن است بعد از مدتي شما احساس كنيد آب از بيني شما خارج مي شود.

9- زير چشمها را با انگشت انگشتر بطور دوراني(از سمت بيني به سمت بيرون) ماساژ داده و  فشار وارد كنيد. يك با دم ابتداي ماساژ و يك بازدم در انتهاي ماساژ انجام دهيد.

10- چشمهاي خود را باز كنيد.بدون تكان دادن سر، كره چشم را به سمت بالا،پايين ، چپ و راست بچرخانيد.(اگر مي توانيد حركت دوراني هم انجام دهيد)

11- فك و چانه ها را قوي كنيد. براي اين منظور چانه خود را بين انگشتان اشاره و شست قرار دهيد و به سمت بيرون بكشيد اين حركت ممكن است كمي پوست شمارا كمي برافروخته(قرمز) كند.

12- عظلات صورت تان را كش(متسع) دهيد. دهان را كمي باز كنيد و با انگشت اشاره تا آنجا امكان دارد گوشه دهان را به سمت بيرون بكشيد. اين كار را براي گوشه هاي چپ و راست دهانتان 5 بار تكرار كنيد.

13-آموزش ماساژ كل هر دو انگشت شست را زير چانه تان قرار دهيد و سپس زير چانه تان را كمي فشار دهيد. اين حركت را از زير چانه تا زير گوش ادامه دهيد.

14- لپ و چانه خود را نيشگون بگيريد. به تعداد زياد نيشگون هاي كوچك و ريز از لپ و چانه بگيريد تا خون و ماده مغذي زياد به چهره تان برسد.

15- شبيه مرحله 2 به كار خود پايان دهيد.

منبع: مجله سيب سبز و نايس كلوب

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.