آموزش تصويري ماساژ پا و پايين ساق

ماساژ ، آموزش ماساژ تايلندي ، كتاب آموزش ماساژ ، آموزش ماساژ مردان، آموزش رايگان ماساژ زنان ، آموزش ماساژ صورت

چهارشنبه ۲۹ دی ۰۰

آموزش تصويري ماساژ پا و پايين ساق

۲,۱۲۷ بازديد

آموزش تصويري ماساژ پا و پايين ساق

ماساژ براي پاهاي خسته بسيار مفيد بوده و بهترين روش استراحت دادن به آن مي باشد. يكي از آسان ترين روش هاي ماساژ كه به شما پيشنهاد مي كنيم به اين صورت است :

پاهاي خود را شسته و بلافاصله خشك نماييد. و قبل از شروع در مكاني راحت بنشينيد چرا كه ماساژ دادن پاها در صورتي كه منجر به درد گرفتن پشت شود كاري بيهوده است.

 با اينكه ماساژ به شما احساس آرامش مي دهد ولي شما را از نرمش كردن بي نياز نمي سازد و از رسوب چربي در بدن نمي كاهد. در هنگام انجام ماساژ به مچ پاي خود توجه داشته باشيد. چنانچه در آنها  تورمي مشاهده نموديد ممكن است به علت جمع شدن آب يا تنظيم نبودن جريان خون در آن باشد. راه حل هاي اين مشكل زياد بوده و مهمترين آن پرهيز از روي هم انداختن پاها به شكل ضربدري هنگام نشستن و جمع نمودن  آن به داخل شكم مي باشد. چرا  كه اين كار موجب توقف جريان خون در آنها مي شود اگر طول روز را به صور ت ايستاده سپري نموه ايد پاهاي خود را تا مچ براي 3 دقيقه داخل آب گرم قرار داده سپس آنها را خارج نموده و در آب سرد بگذاريد.

1- مقدار كمي روغن مخصوص ماساژ كف دست خود ريخته و دو دست را به آن آغشته نماييد.

2- ميان انگشتان پا را به وسيله انگشتان شست دو دست به صورت دايره اي ماساژ دهيد.

3- پنجه پا را با دو دست به شكل دايره اي ماساژ دهيد.

4- حركتهاي دايره اي  توسط شست را از مچ به سمت بالا تا زانو ادامه دهيد.

 

نرمشهايي براي مچ پا

فرم مچ پا در افراد مختلف متفاوت است. يا اينكه اين نرمش ها منجر به لاغر شدن مچهاي ضخيم نمي شود. ولي به رهايي از چربي ها هر چند به مقدار كم كمك نموده و موجب حفظ سلامتي پاها مي شود.

مي توانيد مچ پاي خود را در حالت ايستاده و يا هنگام نشستن به مدت طولاني، جهت كم نمودن فشار روي آن حركت دهيد. بعد از انتهاي نرمشها دراز كشيدن و بالاتر نگه داشتن پاها از سر، كار بسيار مناسبي خواهد بود. يكي از نرمشهاي مفيد ايستادن بر روي پنجه پا روي يك كتاب قطور مي باشد. دست خود را در حالت ايستاده به يك صندلي بگيريد تا مانع از سقوط شما شود. سپس سعي كنيد پاشنه هاي خود را بــه زمين برسانيد و بعد دوباره آنها را به آرامي بلند نماييد.

توجه داشته باشيد كه كفش هاي پاشنه بلند اثر بدي روي پشت ساق پا و مچهاي كلفت خواهند داشت.

1- از مچ پاها را 10 بار در هر جهت حركت دهيد.

2- پا را به طرف بالا و پايين حركت داده و در هر جهت آن را تا 10 شماره نگه داريد اين عمل را 10 بار تكرار نماييد.

3- بعد از پايان تمرينات روي زمين دراز كشيده و پاهاي خود را روي سطحي بلدتر قرار دهيد.

 

نرمش ساق پا

اولين حركت اين نرمشها بسيار ساده بوده و شما مي توانيد آن را در هر مكان كه يك صندلي و يك سطل يافتيد انجام دهيد. اگر مانند سطل موجود در شكل از يك سطل حصيري شل استفاده مي كنيد. مراقب جوابهاي خود باشيد اما نرمشهاي ديگر به فضاي بيشتري نياز دارند. بهتر است قبل از شروع نرمشها روزانه پاهاي خود را با كرم مرطوب كننده (لوسيون) ماساژ دهيد. مي توانيد براي فعال ساختن گردش خون در پاها ماساژ را با دستكش يا ليف حمام انجام دهيد.

1-  در حالي كه روي صندلي نشسته ايد سطل را بين دو مچ خود نگه داشته و تا شمار10 بشماريد. اين عمل را 10 بار تكرار نماييد.

2-آموزش ماساژ به پشت دراز بكشيد و ساقهاي خود را بالا ببريد و مانند حركت دوچرخه آنها را در هوا حركت دهيد.

3- به روي شكم خود خوابيده و مچ پاي خود را با دست نگه داشته و تا 10 بشماريد اين حركت را 20 بار انجام دهيد و سپس به سراغ پاي ديگر برويد.

گردآوري و تنظيم : نايس كلوب

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.