سه شنبه ۱۷ مرداد ۰۲

آشنايي با انواع ماساژ

ماساژ ، آموزش ماساژ تايلندي ، كتاب آموزش ماساژ ، آموزش ماساژ مردان، آموزش رايگان ماساژ زنان ، آموزش ماساژ صورت

آشنايي با انواع ماساژ

۲,۱۸۳ بازديد

آشنايي با انواع ماساژ

چه كسي دوست ندارد كه ماهيچه هايش را ورز دهند و با ماساژ به بالاترين ميزان آرامش دست پيدا كند؟ ماساژ در همه جاي دنيا جزء نرمش هاي آرام بخش به حساب مي آيد و همه كشورها در حال ارتقاء آن هستند و رفته رفته اين نرمش در حال وارد شدن به چرخه سلامتي انسان است.

انواع ماساژ
هزاران نوع مختلف ماساژ وجود دارد كه با سليقه ها و نيازهاي متفاوت مردم مطابقت دارد. در اين قسمت تعداد انگشت شماري از انواع مختلف ماساژ را براي شما آورده ايم كه هر يك از شما چه يك مرد تنومند، چه يك زن ظريف ، چه فرد درحال رشد و در سنين بلوغ، همه و همه مي توانيد از آنها بهره ببريد.

ماساژهاي ملايم
ماساژ كاليفرنيايي
ابتدا كل بدن را چرب مي كنيد و سپس ضربه هاي آرامي را پشت سر هم بر آن وارد مي كنيد. مقدار بسيار كمي فشار در اين نوع ماساژ وجود دارد.

فوايد: كل بدن به آرامش دست پيدا مي كند و ذهن شما نيز در حالت مناسبي قرار مي گيرد. همانطور كه مشاهده كرديد اين ماساژ باعث مي شود كه حالت نرمي به تمام اعضاي بدن شما دست بدهد.

دليل نياز شما به آن: اگر شما در محيطي زندگي مي كنيد كه دائما تحت فشار قرار داريد ماساژ كاليفرنيايي بهترين راه براي تمدد اعصاب و بدست آوردن آرامش است. اين ماساژ باعث مي شود كه باتري بدن شما مجددا شارژ شود و نگراني هايتان را براي مدت كوتاهي بدست فراموشي بسپاريد.

اِسالِن
اين نوع ماساژ ماهيچه ها را منبسط كرده و گردش خون را به وسيله مالش هاي طولاني مدت و ملايم تنظيم مي نمايد. با اين كار هشياري بدن شما بالا رفته و قدرت تفكر شما را به طرز شگفت انگيزي ارتقا مي دهد.

فوايد: علاوه بر اينكه آرامش عضلات و سيستم عصبي را براي شما به همراه دارد، غدد لنفاوي و رگ هاي خوني را هم وادار مي كند كه تكسين بيشتري دفع كنند و همچنين قابليت ارتجاعي بافت ها را نيز افزايش مي دهد.

دليل نياز به آن: اگر شما در دنياي سرعت زندگي مي كنيد و نمي توانيد براي بدن خود آنطور كه بايد و شايد اهميت قائل شويد اين تنها كاري است كه مي تواند جواني و شادابي را تضمين كند.

حس درماني
نقاطي كه در دست ها و پاها از خود نسبت به يك محرك بيروني عكس العمل نشان مي دهند، به تمام نقاط بدن مي رسند و از اين طريق از فشار وارد بر اين قسمتها را كاهش مي دهند. اين ماساژ گردش خون، و عملكرد ذهن و بدن را بهبود مي بخشد.

فوايد: از جمله مزاياي اين تمرين ارتقاي هشياري روحي و جسمي است. انگيزه، اعتماد به نفس و تمركز شما افزايش پيدا مي كند.

دليل نياز به آن: يك تغيير جزئي در دست ها و پاهاي شما مي تواند سيستم كل بدن شما را دگرگون سازد پس هر طور كه شده به دنبال اين نوع ماساژ برويد. حكايات زيادي از گذشته بر جا مانده كه دليل خوبي براي حمايت از اين ادعا مي باشد.

ماساژ تايلندي
اين نوع ماساژ به "يوگا براي افراد تنبل" تشبيه شده كه در آن تمام عضلات بدن كشيده مي شوند و مفاصل نيز باز و بسته مي شوند. اين كار را بايد از كف پاي خود شروع كنيد و كم كم آنرا به قسمت هاي بالايي هدايت كنيد.

فوايد: متخصصان اين نوع ماساژ معتقد هستند كه اگر تمرين هاي آنرا انجام دهيد، بدن شما از آن حالت خشكي در مي آيد و "سطح انرژي" بدن در حال نرمال قرار مي گيرد.

دليل نياز به آن: با اين كار قابليت ارتجاعي بدن افزايش پيدا كرده، سلامت تمام نقاط آن تضمين مي شود. و بيشتر به افرادي توصيه مي شود كه بيشتر وقت خود را در پشت ميز صرف مي كنند.

وَتسو
در اين نوع ماساژ فرد مورد نظر در داخل آب گرم دراز مي كشد و سپس قسمت هاي مشخصي از بدن او مورد ماساژ قرار مي گيرد. به دليل اينكه جاذبه در آب تا حدي كمتر مي شود ماساژ دهنده از آزادي عمل بيشتري برخوردار است.

فوايد: زماني كه در آب شناور هستيد بيشتر بر روي تنفس خود تمركز مي كنيد و به همين دليل نفس هاي عميق كشيده و به آرامش بيشتري دست پيدا مي كنيد.

دليل نياز به آن: اگر مي خواهيد زمانيكه در آب شناور هستيد به آرامش كامل دست پيدا كنيد، وتسو بهترين انتخاب است.

ماساژهاي محرك جنسي
اين نوع ماساژ بيشتر به عنوان نوعي پيش نوازي قبل از شروع ارتباط جنسي به شمار مي رود كه از تلفيق چند ماساژ مختلف بوجود آمده و باعث تحريك پوست و خوب، آآ ، اندام هاي معيني از بدن مي شود.

فوايد: مي تواند به عنوان تحريك مناسبي براي برقراري ارتباط جنسي باشد و مي تواند شريك زندگي شما را به خوبي تحريك كند.

دليل نياز به آن: اگر شما براي شروع رابطه با مشكل مواجه هستيد و شريك شما اندكي سرد مزاج است ماساژهاي محرك جنسي مي توانند گزينه خوبي براي شروع باشند.

ماساژ استخواني
بر اساس درمان از طريق مالش ماهيچه ها و استخوان ها اين نوع ماساژ شما را از شر فشار و استرس ذهني و ماهيچه اي خلاص مي كند. بدن را متعادل مي كند، درد و استرس را از شما دور نگه مي دارد.

فوايد: هشياري دروني شما را افزايش مي دهد و سبب مي شود شما مشكلات و ناراحتي هايتان را درمان كنيد. ( به اصطلاح نوعي خود درماني است)

دليل نياز به آن: اين ماساژ از ساير ماساژ هايي كه ذكر شده تاثير بيشتري داشته و اثر آن براي مدت زمان بيشتري در بدن شما باقي مي ماند. همچنين سلامتي روحي و رواني را نيز به همراه دارد.

ماساژ هاي شديد
ــــــــــــــــــــــــــــ

حالا از اين ماساژهاي ملايم و شيرين مي گذريم و به انواع سخت تر آن مي رسيم. ماساژهاي عميقي كه تاثير آنها بسيار شگرف و عيني است.

آما
بر اساس طب سوزني چين باستان اين ماساژ بر روي قسمت هاي حساس بدن تاثير گذاشته و ميزان انرژي را تنظيم مي كند.

فوايد: كانال هايي براي ورود و خروج انرژي باز مي كند و مزاياي بيشماري را به همراه دارد.

دليل نياز به آن: استرس، كمر درد، اضطراب، سر درد، بيخوابي، و آرتروز تنها نمونه هاي كوچكي از بيماري هايي هستند كه از طريق اين نوع ماساژ قابل درمان مي باشند.

ماساژ نقاط حساس
فشارهاي دائمي معمولا بر روي نقاط حساس بدن تاثير منفي مي گذارند و سبب مي شوند كه مواد زائد در اين قسمت ها انباشته شود. اين ماساژ باعث دفع تكسين و ترشح آندروفين در بدن مي شود.

فوايد: باعث از بين بردن فشار ماهيچه اي شده و دردهايي كه از طريق اسيب هاي ورزش، جراحي و تصادفات به بدن وارد شده را از بين مي برد.

دليل نياز به آن: اگر شما ورزشكار هستيد، از دردهاي دائمي گردن رنج مي بريد، مچ درد داريد، دچار آماس كيسه هاي مفصلي، كمر درد، سياتيك، آرنج درد هستيد؛ ماساژ نقاط حساس مي تواند به سادگي تمام اين دردها را درمان كند.


شياتسو
همانند آما، شياتسو نيز بر روي نقاط فشار كار مي كند، اما علاوه بر آن بر روي گردش خون و كشش مفاصل نيز موثر است.

فوايد: اين ماساژ سيستم دفاعي بدن را تقويت مي كند و شما را در مقابل كمر درد، سر درد، اسم، و خشكي ستون فقرات نجات مي دهد.

دليل نياز به آن: شياتسو به عنوان يكي از ماساژ هاي معروف به شمار مي رود كه تمام مزاياي آن از طريق علمي به اثبات رسيده اند. اين ماساژ براي دنياي سخت كاري امروز گزينه خوبي است.


ماساژهاي ورزشي
اين ماساژ بيشتر براي ورزشكاران كاربرد دارد و تلفيقي از ماساز سوئدي و شياتسو است كه بر روي ماهيچه هاي خاصي كه ورزشكار بيشتر از آنها استفاده مي كند توجه دارد.

فوايد: باعث مي شود كه ورزشكار كار خود را به بهترين نحو انجام دهد، احساس سستي و تنبلي را از بين مي برد، آسيب هاي ورزشي را التيام مي بخشد، از ورم كردن قسمت هاي مختلف بدن جلوگيري مي كند و در آخر به بهبود اندام صدمه ديده كمك مي كند.

دليل نياز به آن: اگر شما ورزش را به طور حرفه اي دنبال مي كنيد، اين ماساژ يكي از تمرين هاي ضروري در دوره آموزشي شماست.


ماساز سوئدي
اين ورزش به عمق ماهيچه ها و استخوان ها نفوذ مي كند و جريان خون به سمت قلب را تسريعمي بخشد.

فوايد: زمان بهبودي از آسيب هاي وارده بر ماهيچه ها را كاهش مي دهد، دفع اوريك اسيد و لاكتيك را افزايش مي دهد و در آخر قابليت ارتجاعي رباط و زرد پي را بيشتر مي كند.

دليل نياز به آن: اگر شما دچار تنبلي مزمن عضلات هستيد و يا اگر شغل شما طوري است كه بايد هميشه مشغول كارهاي سخت فيزيكي باشيد، ماساژ سوئدي براي شما نقش دارو را بازي مي كند.


ساير ماساژها
ـــــــــــــــــــــــ
بسياري از پيشگامان امر ماساژ درماني انواع مختلفي از ماساژ هاي نوين را معرفي كرده اند كه البته فوايد آن به طور علمي ثابت نشده است. اما به طور چشمگيري قابل استفاده بوده و نتايج مطلوبي را نيز به دنبال داشته اند. در اين قسمت تعدادي از آنها را ذكر مي كنيم

كشش لنفاوي
مالش هاي آرام و دايره اي شكل بر روي سيستم لنفاوي بدن تاثير بسزايي دارد. عدم تحرك باعث جمع شدن ميزان بالايي تكسين در بدن انسان مي شود و شما مي توانيد از طريق ماساژ آنها را از بدن خود خارج نماييد.

فوايد: اين ماساژ سيستم ايمني بدن را بهبود مي بخشد و همچنين سوخت و ساز شيميايي را كه مي تواند استرس و فشار را كنترل نمايد، را تنظيم مي كند.

دليل نياز به آن: اگر شما به درستي غذا نمي خوريد، سيگار مي كشيد، از مشروبات الكلي استفاده مي كنيد و بدن شما توانايي تنظيم ترشح مناسب هورمون ها را ندارد و تكسين ها تمام نقاط بدن شما را اشغال كرده اند، بهتر است خيلي سريع به اين ماساژ رجوع كنيد.

جين شين دو
بر اساس طب سوزني چين و طب سنتي ژاپني ها، جين شين دو باعث از بين رفتن استرس و پيدا كردن ديد تازه اي نسبت به دنياي خارج مي شود.

فوايد: جين شين دو نقاط تحت فشار را آرام مي كند و احساساتي نظير: استرس، اضطراب، گناه و خشم را از بين مي برد.

دليل نياز به آن: اگر شما جزء آن دسته از افراد خود دار هستيد كه تمام ناراحتي ها و مشكلات را براي خودتان نگه مي دارديد اين ماساژ راه خوبي براي تخليه عواطف درونيتان است.

تراگر
استفاده مكرر از دست و پا و كمر باعث گرفتگي عضلات اين قسمت از بدن مي شوند و از طريق اين ورزش مي توانيد تسكين و آرامش را به آنها هديه كنيد.

فوايد: تحرك شما را بيشتر مي كند، آرامش خاطر و "سلامت دروني" را برايتان به ارمغان مي آورد.

دليل نياز به آن: خشكي مفاصل را از بين مي برد و قابليت انعطاف پذيري بدن را افزايش مي دهد.


ماساژ سنگي
سنگ هاي سرد و يا گرم كاملا صاف را كه به روغن آغشته شده اند را به بدن فرد فشار مي دهيم. اين ماساژ معمولا با ماساز سوئدي همراه است.

فوايد: گفته مي شود كه سنگ هاي مختلف داراي خواص درماني متفاوتي هستند به همين دليل مزاياي هر سنگي متفاوت است و با توجه به نياز مراجعين قابل درمان مي باشد.

دليل نياز به آن: براي آندسته از افرادي كه به خواص جادويي سنگ ها اعتقاد دارند پيشنهاد مي شود.


ماساژ سر
با لمس كردن جمجمه كه تمام اعصاب بدن انسان در آن قرار دارد و تنش و استرس از آنجا شروع مي شود مي توانيد تمام عملكردهاي نادرست را از بين ببريد.

فوايد: اين ماساژ به عنوان نوعي خود درماني به شمار مي رود و هر كس به راحتي مي تواند اين كار را بر روي خود پياده كند. همچنين عملكرد كليه سيستم ها بدن را به حالت نرمال باز مي گرداند.

دليل نياز به آن: براي بيماري هاي گردن، ستون مهره ها و تمام بيماري هايي كه به دليل استرس در فرد بروز مي كنند و بيماري هاي رواني بسيار مفيد است.

پفريمر
اين ماساژ را خانمي كه خود دچار فلج نسبي بود كشف كرد به همين دليل نام او را بر روي اين ماساژ گذاشتند. اين ماساژ فشار هاي عضله اي را كاهش مي دهد و باعث به جريان افتادن خون در رگ ها شده و اعصاب حسي را رها مي كن.

فوايد: فرايند اكسيد و دي اكسيد شدن را در ماهيچه هايي كه هيچ حركتي ندارند تسريع مي بخشد و سلامت فرد را تضمين مي كند.

دليل نياز به آن: اين ماساژ مي تواند به كسانيكه از بيماريهاي ماهيچه اي نظير: تصلب بافتها، پاركينسون، سكته، سوء تغذيه رنج مي برند مي توانند از فوايد اين ماساژ بهرمند شوند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.