شنبه ۰۱ اردیبهشت ۰۳

آشنايي با فوايد ماساژ تايلندي يا تاي ماساژ و تكنيك هاي آن

ماساژ ، آموزش ماساژ تايلندي ، كتاب آموزش ماساژ ، آموزش ماساژ مردان، آموزش رايگان ماساژ زنان ، آموزش ماساژ صورت

آشنايي با فوايد ماساژ تايلندي يا تاي ماساژ و تكنيك هاي آن

۱,۸۲۵ بازديد

آشنايي با فوايد ماساژ تايلندي يا تاي ماساژ و تكنيك هاي آن

آشنايي با تاي ماساژ يا ماساژ تايلندي

كشور تايلند وارث دانش و فرهنگ دو تمدن كهن چين و هند است و ماشاژ تاي يا ماساژ تايلندي آميزه اي از آيوروداي هندي، طب چيني و يوگا مي باشد.

به گزارش آكاايران: اين ماساژ كه قدمتي ۲۵۰۰ ساله دارد توسط پزشك بودا، دكتر شيواگو، به وجود آمد و پس از آن به تايلند راه يافت.

تاي ماساژ كار بر روي خطوط اصلي انرژي بدن است كه اين خطوط حدود ۸۰۰ سال پيش بر روي مجسمه ها و سنگ هاي قديمي حك شد و پس از آن در معبد وات پو در بانكوك گرد آوري و در دسترس علاقه مندان قرار گرفت.

اساس ماساژ تايلندي , اين هنر باستاني, درمان بدن به منظور حفظ سلامت, تندرستي, تغيير و دگرگوني است.

در تايلند همه جا مكانهايي با عنوان ماساژ به چشم مي خورد. شايد تنها يك حصير كوچك كه روي زمين پهن شده و يا تختها و صندليهايي كه كنار هم چيده شده .

ماساژ تايلندي يك نوع مهارت دستي مي باشد كه با استفاده از كشش مثبت و فشار ملايم در مسير و امتداد خطوط انرژي انجام مي شود.

 

,[categoriy]

ماساژ تايلندي تلفيقي از روانشناسي، مذهب و هنر است

 

فوايد تاي ماساژ يا ماساژ تايلندي :

-ساختار اسكلتي بدن را تنظيم مي كند

-انعطاف پذيري بدن را افزايش مي دهد

-تنش هاي ماهيچه اي و مفصلي را تسكين و يا كاهش مي دهد

-اندامها و ارگانهاي داخلي بدن را تحريك مي كند

-سيستم انرژي بدن را تنظيم و در حد تعادل در مي آورد

 

 

تاثير تاي ماساژ بر سيستم گردش خون

– با ايجاد فشار بر رگ ها باعث هدايت خون به جلو مي شود.

 

تاثير ماساژ ايرلندي بر روي عضلات

– با افزايش جريان گردش خون در عضلات، اكسيژن و مواد غذايي بيشتري به ماهيچه ها رسيده و همچنين مواد زايدي چون اسيد لاكتيك با سرعت بيشتري از ماهيچه ها دفع مي شوند كه باعث رفع خستگي عضلات مي شود.

– با گرم كردن و تقويت عضلاتي كه از آنها كمتر استفاده مي شود، احتمال آسيب هاي آتي به عضلات كاهش يافته و پيري عضلات را به تعويق مي اندازد.

– با رساندن اكسيژن و مواد غذايي بيشتر به عضلات، به بهبود نسوج آسيب ديده كمك كرده و دوره بهبودي آنها را كاهش مي دهد؛ در نتيجه درد، كوفتگي و سفتي عضلات را از بين مي برد.

 

تاثير تاي ماساژ بر روي پوست

– با افزايش جريان خون در سطح پوست، مواد غذايي بيشتري به پوست مي رسد كه باعث تقويت پوست و مقابله بيشتر با بيماريهاي پوستي مي شود.

– با تحريك غدد چربي زيرپوستي، چربي بيشتري ترشح شده كه باعث نرم و لطيف تر شدن پوست مي شود.

– با فعال تر كردن غدد مترشحه عرق باعث خروج بيشتر توكسين، اوره و ديگر مواد زايد از بدن مي شود.

– با پوسته ريزي سلولهاي مرده پوست، باعث شادابي و روشني بيشتر پوست مي شود.

– با تحريك انتهاي اعصاب پوستي، باعث آرام شدن سيستم عصبي شده كه خود موجب آرامبخشي مي شود.

 

,[categoriy]

 

تكنيك هاي ماساژ تايلندي :

با انجام فشار ملايم به وسيله دستها و پاها با تنوع گسترده اي از حركات و جنبش هاي كششي و كنش پذير با انجام اين دو تكنيك در ماساژ تايلندي كه بايستي در محيطي آرام و مرافبه اي انجام پذيرد باعث ايجاد فضا در ساختار اسكلتي و ماهيچه اي بدن ميشود.بدن شروع به باز شدن و انعطاف پذيري ميكندو حركات و جنبش هاي بدن آسان ميگردد.

در حاليكه ذهن به آرامي به هوشياري برميگردد؛ تنش و مواد سمي از مفاصل و ماهيچه ها بافتهاي رابط آزاد ميگردد. ماساژ تايلندي به يوگا براي افراد تنبل تشبيه شده است كه در آن تمام عضلات بدن كشيده ميشوند و مفاصل نيز باز و بسته ميشوند و در ان كليه ماهيچه ها، رگها.. اعصاب و روان و همچنين پوست بدن حالت ارامشي پيداكرده و قواي جسماني افزوده ميگردد.

ماساژ تايلندي تلفيقي از روانشناسي، مذهب و هنر است كه يك ماساژور حرفه اي با به كارگيري آن، نيرو و انرژي مثبت خود را به ماساژ گيرنده منتقل مي كند و آن فرد پس از اتمام ماساژ، احساس خوشايندي از آرامش، نشاط، شادابي و شارماني را تجربه خواهد كرد. بر اساس تئوري ماساژ تايلندي، خطوط دهگانه و نامحسوس انرژي قلب اين ماساژ است.

 

اين خطوط نامرئي كه حدود دو انگشت با سطح پوست فاصله دارند، در تمام نقاط بدن پراكنده بوده و تندرستي و سلامتي انسان متكي بر تعادل اين خطوط است. مادامي كه به هر دليلي تعادل اين انرژي ها به هم بخورد، هماهنگي ارگانيك بدن دچار اختلال شده و در نتيجه درد و بيماري به وجود مي آيد. تكنيك هاي ماساژ سنتي تايلندي باعث مي شود تا انرژي حبس شده در اين كانالها شناسايي و آزاد گردد و در نتيجه تعادل و بهبودي حاصل مي شود.

در ماساژ تايلندي بر خلاف ماساژ غربي -كه با ضربه هاي پي در پي روي بدن بدون پوشش انجام مي شود- ماساژور ماساژ تايلندي از روي لباس فشارهاي ملايم و كشش هاي ماهيچه هاي را به صورت آرام و ريتميك اعمال مي نمايد( به علت تكنيك ماساژ ممكن است تا چند روز پس از دريافت آن، فرد احساس درد داشته باشد كه امري طبيعي مي باشد).

 

موارد منع ماساژ تايلندي:

ديسك كمر- ديسك گردن- آرتروز- پوكي استخوان- افراد مسن-فشار خون بالا يا سرطان-مشكلات پوستي همانند اگزما، پسوريازيس-عضو مصنوعي مثل زانو، كفل مصنوعي

 

,[categoriy]

 

مدت زمان ماساژ تايلندي:

براي انجام يك  ماساژ تايلندي  كامل حدود۲ الي ۳۰/۲ ساعت  زمان  نياز است  ولي اگر زمان محدود داريد باعث نمي‏شود كه ماساژ موثري نداشته باشيد فقط سعي كنيد جاهايي كه ميخواهيد ماساژ داده شود با توجه به زمان محدود ، كامل باشد.

 

از كشش هاي بيش از حد در ماساژ تايلندي  خودداري كنيد:

كشش بيش از حد باعث ايجاد آسيب و صدمه مي شود تنها بعد از مدت كوتاهي تجربه ماساژ دادن به زودي مشخص خواهد شد كه هر شخصي آستانه تحمل و حساسيت و انعطاف پذيري متفاوتي دارد.

مثلا ممكن است براي برخي از افراد فشارهاي عميق باعث ايجاد حس بيش از حس تعادل مي شود در صورتي كه براي بقيه افراد فشارهاي ملايم و آهسته ممكن است باعث ايجاد درد شود انعطاف پذيري و تحمل كشش ها نشان دهنده تغييرپذيري همسان است و اين قضيه بسيار مهم است كه يك شخص ياد بگيرد و سريعا تشخيص دهد چه درجه اي از فشار و كشش مناسب است.

فشار اگر قوي و شديد باشد، باعث ايجاد درد مي شود. همچنين فشار از درجه يواش و آهسته شروع كرده و به تدريج افزايش دهيد. به چهره فردي كه ماساژ مي دهيد نگاه كنيد، تا متوجه شويد كه ماكزيمم فشاري كه بايد استفاده كنيد چه مقدار است.

هميشه اين قضيه مهم است كه از فرد ماساژگيرنده تصديق كلامي بگيرد كه آيا كشش داده شده بيش از حد نيست؟! سن افراد نشان دهنده  انعطاف پذيري و آستانه تحمل درد نيست برخي از افراد بسيار جوان مي توانند بدن بسيار سخت داشته باشد در حالي كه برخي ديگر در سن هفتاد سالگي كه مورد مراقبت قرار مي گيرند داراي انعطاف پذيري قابل توجهي باشند.

منبع :

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.