پنجشنبه ۱۶ فروردین ۰۳

ماساژ دست و پا براي رهايي از درد

ماساژ ، آموزش ماساژ تايلندي ، كتاب آموزش ماساژ ، آموزش ماساژ مردان، آموزش رايگان ماساژ زنان ، آموزش ماساژ صورت

ماساژ دست و پا براي رهايي از درد

۱,۶۹۲ بازديد

ماساژ دست و پا براي رهايي از درد

ماساژ يكي از سريع‌ترين و راحت‌ترين راه‌ها براي رهايي از درد است. ما در زمان‌هاي مختلف دست به اين كار مي‌زنيم.

اگر دقت كرده باشيد گاهي وقت‌ها كه در بخشي از بدن احساس درد و ناراحتي مي‌كنيم، ناخودآگاه آن نقطه را ماساژ مي‌دهيم يا زماني كه سردرد داريم، شروع به ماساژ شقيقه و پيشاني خود مي‌كنيم.

ماساژ، واكنشي طبيعي و غريزي به وجود درد يا عارضه‌ در بدن است كه گهگاه به آن رو مي‌آوريم. با اين كه افراد تصور مي‌كنند براي انجام ماساژ درماني، حتماً بايد هزينه زيادي را بپردازند، بايد گفت كه هركس مي‌تواند ماساژ درماني را بدون تقبل هيچ هزينه‌اي روي خود انجام دهد.

شايد در جامعه ي امروز بسياري از مردم از فوايد ماساژ بي‌اطلاع باشند. بسياري از سردردها، دردها، بي خوابي ، تنش و اضطراب از طريق دست‌هايمان قابل درمان‌اند. ماساژ درماني علاوه بر اين فوايد، مي‌تواند فرد را از لحاظ جسمي ‌و رواني درمان كند كه در اين ميان مي‌توان به بهبود گردش خون، آرامش عضلات و كمك به دستگاه گوارش اشاره كرد. از سويي ماساژ سيستم لنفاوي را تحريك كرده و دفع مواد زايد بدن را تسريع مي‌بخشد و در نهايت احساس خوبي را در بدن القا مي‌كند كه با هيچ درمان دارويي جديدي قابل مقايسه نيست.

به گفته محققان اثرات خود ماساژ درماني به اندازه ماساژي است كه يك درمانگر انجام مي‌دهد.

شما در طول روز مي‌توانيد خود را در زمان‌هاي مختلف ماساژ دهيد؛ به طور مثال زماني كه تلويزيون تماشا مي‌كنيد، پاهاي خود را ماساژ دهيد. در زمان صحبت كردن با تلفن، دست‌هايتان را ماساژ دهيد.

وقتي روي پوست خود را ماساژ مي‌دهيد از روغن استفاده كنيد.

آنچه بايد در ماساژ درماني بدانيد

براي اين كه ماساژ درماني را به درستي انجام دهيد، بايد از بدن خود آگاه باشيد. مناطقي را كه از طريق تحريك لمسي به درد و كشش حساس هستند، بشناسيد؛ به طور مثال بسياري از مردم نمي‌دانند كه عضلات خاصي مسئول سردرد هستند و با ماساژ اين نواحي، درد آرام مي‌شود. بنابراين شناخت اين مناطق لازم است.

هميشه ماساژ را آهسته انجام دهيد و فشار زيادي به خود وارد نكنيد. زماني كه ماساژ را به درستي انجام دهيد، رفته‌رفته آرام شده و سيستم عصبي شما از ناحيه مورد كشش آزاد مي‌شود.

بهبود گردش خون,آرامش عضلات صورت,ماساژ درماني,طب سنتي و گياهان دارويي-داروي گياهي

نكته ديگر اين است كه بايد نقاط شروع درد را بشناسيد. اين نقاط، نقاط ظريف و حساسي هستند كه بافت‌هاي سخت عضلات را در بر مي‌گيرند و درد را در نواحي ديگر بدن منتشر مي‌كنند؛ به طور مثال عضلات شانه، نقطه شروع درد شايعي است كه سردردها را سبب مي‌شود. بهتر است اين نقاط را از يك درمانگر بياموزيد.

از ابزارهايي نيز مي‌توانيد براي ماساژ خود استفاده كنيد. وسايل چنگكي مانند براي ماساژ شانه‌ها و قسمت بالايي و پاييني پشت، باسن و پاها مناسب است. از توپ‌هاي تنيس هم مي‌توان براي ماساژ كمر و پشت بهره برد. سعي كنيد ماساژ را هر چند روز يك بار انجام دهيد.

ماساژ پاها:

بهبود گردش خون,آرامش عضلات صورت,ماساژ درماني,طب سنتي و گياهان دارويي-داروي گياهي

1) يك دست خود را روي پا و ديگري را زير كف پا قرار دهيد و به آرامي‌ از انگشتان پا به سمت قوزك ماساژ دهيد و اين حركت را به سمت انگشتان ادامه داده و تكرار كنيد.

2) پا را با يك دست نگه داشته و با دست ديگر انگشتان هر پا را محكم فشار داده و به آرامي ‌بكشيد.

3) با انگشت شست از قسمت بالايي كف پا، به صورت خطي فشار محكم به مركز كف پا وارد كنيد و در قوس و برآمدگي پا، فشاري چرخشي اعمال كنيد. اين حركت را در 2 كف پا انجام دهيد.

4) يك پا را نگه داشته و به پاي ديگر آرام مشت بزنيد و با حركات انگشتان دست در سراسر كف پا حركات چرخشي انجام دهيد.

5) از قوزك پا تا ناحيه ران را با دستان خود ماساژ داده و آن را 5 بار تكرار كنيد.

6) زانو را با فشار چرخشي انگشتان در ناحيه كاسه ي زانو ماساژ دهيد. ماساژ پا پس از يك ايستادن طولاني مي‌تواند عضلات پا را آرام كرده و به حالت اول بازگرداند. ماساژ منظم ران، سيستم لنفاوي را تحريك كرده و ظاهر ران‌ها را بهبود مي‌بخشد.

بهبود گردش خون,آرامش عضلات صورت,ماساژ درماني,طب سنتي و گياهان دارويي-داروي گياهي

ماساژ دست‌ها:

1) پشت دست‌ها را تا مچ محكم فشار داده و به آرامي‌ بازگرديد و ميان كف دست و انگشتان را فشار دهيد.

2) هر انگشت را به تنهايي فشار دهيد و با انگشت خود حركت چرخشي را اطراف مفاصل آن انجام دهيد. انگشت را نگه داريد و آن را آهسته بكشيد.

3)آموزش ماساژ ميان تاندون‌هاي پشت دست خود را با انگشت ماساژ دهيد.

4) دست هاي خود را از كف دست تا انتهاي مچ، با انگشت فشار چرخشي دهيد.

5) كف دست خود را از نوك انگشتان تا مچ ماساژ دهيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.