پنجشنبه ۱۶ فروردین ۰۳

آموزش نحوه ماساژ كف پا

ماساژ ، آموزش ماساژ تايلندي ، كتاب آموزش ماساژ ، آموزش ماساژ مردان، آموزش رايگان ماساژ زنان ، آموزش ماساژ صورت

آموزش نحوه ماساژ كف پا

۱,۵۱۱ بازديد

آموزش نحوه ماساژ كف پا

ماساژ هنر شفا بخش باستاني است كه بر روي دستگاه هاي بدن فوايد بسزايي داشته و موجب آرامش و تسكين دردهاي عصبي و گرفتگي هاي عضلاني مي گردد و با تشديد جريان خون فشار وارد بر رگ ها و سياه رگ ها را كم كرده و از ناراحتي هاي قلبي مي كاهد

تغذيه سالم

ماساژ درماني چيست؟

ماساژ درماني عبارتست ازدست ورزي به روي بافت هاي نرم بدن، ماساژ درماني به رهايي از استرس و فشار عضلاني و درد ناشي از صدمات و سرعت بهبود ناراحتي هاي حاد و مزمن كمك مي كند. امروزه ميليون ها نفر در سراسر جهان از ماساژ درماني به عنوان يك روش مراقبت بهداشتي استفاده مي كنند.

معمولاً انواع ماساژورها با يك مكانيسم مشابه به روي بدن اثر مي گذارند. زمانيكه ماهيچه ها بيش از حد فعاليت دارند، تجمع مواد زايد از جمله اسيد لاكتيك مي تواند باعث درد وگرفتگي و حتي اسپاسم عضلاني شود، ماساژ سبب مي شود كه گردش خون و جريان لنفاوي بهبود يابد و مواد غذايي و اكسيژن تازه به بافت هاي مزبور رسيده و به خروج مواد سمي از بدن كمك مي كنند.

 

ماساژ كف پا

ماساژ كف پا يكي از انواع ماساژ است. ماساژ يكي از سريع ‌ترين و راحت‌ترين راه‌ها براي رهايي از درد است. افراد در زمان‌هاي مختلف دست به اين كار مي‌زنند. اگر دقت كرده باشيد، گاهي وقت‌ها كه در بخشي از بدن احساس درد و ناراحتي مي‌كنيم، ناخودآگاه آن نقطه را ماساژ مي‌دهيم يا زماني كه سردرد داريم، شروع به ماساژ شقيقه و پيشاني خود مي‌كنيم.  ماساژ، واكنشي طبيعي و غريزي به وجود درد يا عارضه‌ در بدن است كه گهگاه به آن رو مي‌آوريم.

 

با اين كه افراد تصور مي‌كنند براي انجام ماساژ درماني، حتماً بايد هزينه زيادي را بپردازند، بايد گفت كه هركس مي‌تواند ماساژ درماني را بدون تقبل هيچ هزينه‌اي روي خود انجام دهد. بسياري از افرادي كه مي‌گويند به هيچ وجه دست زدن به پاهايشان را دوست ندارند از يك ماساژ محكم و ريتميك پا لذت مي‌برند.

تغذيه سالم

آموزش ماساژ كف پا

آموزش ماساژ كف پا

 

اگر زائو در بخش عمده‌اي از زمان زايمان در تخت خود نشسته يا دراز كشيده باشد، ماساژ پا مي‌تواند يك گزينه ايده‌آل باشد. همراه زائو مي‌تواند از قوزك تا نوك انگشتان را محكم ماساژ دهد يا دايره‌هاي كوچكي با انگشتانش در كف پاهاي زائو بكشد. زائو ممكن است در زمان زايمان احساس كند كه پاهايش بسيار سرد شده‌اند؛ در اين صورت ماساژ پا مي‌تواند به گرم شدن آنها كمك كند.

تغذيه سالم

آموزش ماساژ كف پا:

-براي انجام ماساژ پاها، روي يك صندلي كوتاه بنشينيد و تمام قسمت هاي كف پا، رويه پا، پاشنه پا و انگشتان پا را به آرامي ماساژ دهيد.

 

-براي ماساژ پا يك دست خود را روي پا و ديگري را زير كف پا قرار دهيد و به آرامي‌ از انگشتان پا به سمت قوزك ماساژ دهيد و اين حركت را به سمت انگشتان ادامه داده و تكرار كنيد.

 

-پا را با يك دست نگه داشته و با دست ديگر انگشتان هر پا را محكم فشار داده و به آرامي ‌بكشيد.

-با انگشت شست از قسمت بالايي كف پا، به صورت خطي فشار محكم به مركز كف پا وارد كنيد و در قوس و برآمدگي پا، فشاري چرخشي اعمال كنيد. اين حركت را در ۲ كف پا انجام دهيد.

-يك پا را نگه داشته و به پاي ديگر آرام مشت بزنيد و با حركات انگشتان دست در سراسر كف پا حركات چرخشي انجام دهيد.

-از قوزك پا تا ناحيه ران را با دستان خود ماساژ داده و آن را ۵ بار تكرار كنيد.

-زانو را با فشار چرخشي انگشتان در ناحيه كاسه زانو ماساژ دهيد. ماساژ پا پس از يك ايستادن طولاني مي‌تواند عضلات پا را آرام كرده و به حالت اول بازگرداند. ماساژ منظم ران، سيستم لنفاوي را تحريك كرده و ظاهر ران‌ها را بهبود مي‌بخشد.

علاوه بر ايجاد آرامش و رفع تنش، متخصصين رفلكش زون تراپي مي توانند با استفاده از تحريك نقاط خاصي در كف پا به درمان برخي از بيماري ها بپردازند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.