پنجشنبه ۳۰ فروردین ۰۳

8 مزيت ماساژ پاها قبل از خواب

ماساژ ، آموزش ماساژ تايلندي ، كتاب آموزش ماساژ ، آموزش ماساژ مردان، آموزش رايگان ماساژ زنان ، آموزش ماساژ صورت

8 مزيت ماساژ پاها قبل از خواب

۱,۶۶۶ بازديد

8 مزيت ماساژ پاها قبل از خواب

پاها، پايين ترين عضو بدن مان هستند كه همه شنيده ايم به آن قلب دوم بدن هم مي گويند. اما چقدر به سلامت شان اهميت مي دهيم؟ هر روز از آنها كار مي كشيم و وزن بدن مان  را به آنها تحميل مي كنيم، و در ازدحام مشغله هايي كه داريم گاهي واقعا فراموش مي كنيم كه اين عضو بسيار فعال هم نياز به تيمار و رسيدگي دارد.

ماساژ پا
بسياري از ما هر روز از پاهاي مان كار مي كشيم و به آنها فشار وارد مي كنيم، بدون اين كه به فكر يك ماساژ خوب براي آنها باشيم. آن چنان درگير كارها و مسئوليت هايي كه داريم مي شويم كه فراموش مي كنيم پاهاي مان چه اهميتي در راندمان كاري و انعطاف بدني مان دارند.

افرادي كه مكررا به استخرو سونا مي روند، اهميت حفظ سلامت پاها را درك كرده و آگاهي خوبي در اين زمينه دارند، اما ساير افراد چطور؟

علم توضيح مي دهد كه چرا ماساژ پا براي پاهاي مان خوب است و به نفع سلامت عمومي مان نيز هست. بر خلاف باور عمومي، ماساژ پا فوايد بيشماري دارد.

هر شب، 10 تا 15 دقيقه قبل از خواب پاهايتان را ماساژ دهيد. حال فوايد اين كار را براي شما مي گوييم.
بهبود جريان خون

ماساژ پاها براي بهبود جريان خون، مخصوصا براي كساني كه در محل كار اغلب نشسته اند، مهم است.
در تحقيقي معلوم شد بيماراني كه از سردرد رنج مي بردند، ماساژ كف پا به كاهش علائم سردردشان كمك كرده است

اگر شما هم چنين شرايطي داريد، يعني عضلات پاهاي شما به ندرت تحرك و فعاليت دارند، يك ماساژ صحيح پيش از رفتن به رختخواب به بهبود جريان خون در پاهاي تان كمك مي كند. غير از ماساژ بايد كفش هاي مان مناسب و راحت باشند و مشكلي براي جريان خون ايجاد نكنند.
كمك به پيشگيري از آسيب پا

شايد اين مسئله را تجربه كرده باشيد كه در حال راه رفتن عادي هستيد، ناگهان مچ پاي تان رگ به رگ شده يا گرفتگي دردناكي احساس مي كنيد. اگر هر شب پاهاي تان را كمي ماساژ دهيد، مي توانيد به تقويت عضلات كف و مچ پا كمك كرده و خطر وقوع اين نوع آسيب هاي ناگهاني را كاهش دهيد. براي اين كه بيشترين بهره را از اين ماساژ ببريد، كف پا را به آرامي دور مچ بچرخانيد تا اين عضلات نيز ريلكس شده و تقويت شوند.
كاهش فشار خون

ماساژ شبانه كف پاها، علاوه بر بهبود گردش خون، با بالا رفتن فشار خون نيز مقابله مي كند. تعداد افرادي كه فشارخون بالا دارند رو به افزايش است كه تا حدود زيادي به افزايش استرس و ساير عوامل محيطي مربوط است. مطالعه اي كه در دانشگاه ميامي انجام شد، نشان داد كه بيماران مبتلا به زوال عقل كه سه بار در هفته ماساژ ده دقيقه اي پاها را تجربه كرده بودند، روحيه بهتري داشته و اضطراب شان كم شده بود. همچنين تست هاي انجام شده نشان داد فشار خون اين اشخاص نيز كاهش يافته بود.
كاهش علائم اضطراب و افسردگي

مطالعاتي كه در زمينه رفلكسولوژي صورت گرفته است نشان مي دهد ماساژ مختصر و مكرر پاها مي تواند احساس اضطراب و افسردگي را كاهش دهد. تحقيقي هم نشان داد بيماران مبتلا به واريس كه تحت درمان رفلكسولوژي قرار گرفته بودند هم اضطراب شان كم شده و هم مدت دردشان كوتاه تر شده بود. در پژوهشي ديگر در مورد زناني كه دوران بعد از يائسگي را مي گذراندند نيز معلوم شد، رفلكسولوژي و ماساژ پا اضطراب و افسردگي شان را كاهش مي دهد.
تسكين سردرد

در تحقيقي معلوم شد بيماراني كه از سردرد رنج مي بردند، رفلكسولوژي و ماساژ كف پا به كاهش علائم سردردشان كمك كرده است. در تحقيقي كه در دانمارك انجام شد، حتي درمان هاي دارويي بيماران را هم متوقف كردند تا اين فرضيه را امتحان كنند. تنها سه ماه بعد از ماساژ و رفلكسولوژي، 65 درصد از اين افراد، كاهش علائم سردرد را گزارش كردند و در درصد كمي هم اين علائم كاملا برطرف شد.
تسكين علائم خار پاشنه و صافي كف پا

افرادي كه كف پاي صاف دارند، كف پاي شان به خاطر كوتاهي رباط، قوس طبيعي ندارد. هر چند اين مسئله اغلب تاثيرفيزيكي چندان قابل توجهي ندارد، اما مي تواند موجب درد كف پا شود. آنهايي هم كه از خار پاشنه پا (درد و التهاب بافت پاشنه) رنج مي برند، مي توانند از ماساژ مختصر و مكرر بهره ببرند. در برخي موارد، ماساژ كف پا هر شب پيش از خواب مي تواند به تسكين درد ناشي از اين مشكلات كمك كرده و يا حتي در بعضي موارد درمان شان نمايد.
تسكين علائم پيش از قاعدگي و يائسگي

بيشتر علائم رايج پيش از قاعدگي يعني اضطراب، خستگي، سردرد، نوسانات خلق و خو، تحريك پذيري و افسردگي را مي توان با ماساژ مختصر پا هر شب قبل از خواب كاهش داد. علائم يائسگي هم به طور كلي مشابه بوده و آنها را نيز مي توان به اين شيوه به حداقل رساند.
كاهش اثرات خيز

ادم يا خيز، بيماري است كه منجر به تجمع مايعات اضافي در حفره ها و بافت هاي بدن مي شود. ادم (آموزش ماساژ ورم بدن)، يك حالت بسيار شايع در طي مراحل انتهايي بارداري است. اثرات ادم را مي توان با ماساژ مكرر كف پاها خنثي كرد. بايد توجه داشته باشيد كه رژيم غذايي سالم و استراحت كافي نيز در كاهش اثرات اين حالت موثر هستند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.