شنبه ۰۱ اردیبهشت ۰۳

قدرت شفا بخش ماساژ

ماساژ ، آموزش ماساژ تايلندي ، كتاب آموزش ماساژ ، آموزش ماساژ مردان، آموزش رايگان ماساژ زنان ، آموزش ماساژ صورت

قدرت شفا بخش ماساژ

۲,۲۳۹ بازديد

قدرت شفا بخش ماساژ

قدرت شفا بخش ماساژ
علم ثابت كرده كه ماساز باعث از بين رفتن استرس شده و سلامت بدن را افزايش مي دهد. به علاوه هنگاميكه كسي شما را ماساژ مي دهد احساس فوق العاده اي به شما دست ميدهد. با اين همه مزايا خيلي سخت است كه متقاعد نشويد. پس هر كدام كه برايتان مناسب است را انتخاب كنيد تا از فوايد بيمشار آن بهرمند شويد.

تاثيرات ماساژ بر بدن
 در كل ماساژ عبارت است از يكسري حركات منظم و اصولي كه افراد با داشتن مهارت هاي خاص در انجام حركات دستي روي بافت هاي بدن و صورت انجام مي دهند كه ماساژ روي سيستم عصبي بدن ، گردش خون ، عضلات ، مفاصل و پوست تاثير مي گذارد.
ماساژ فوايد بسياري دارد از جمله اينكه موجب رفع استرس و خستگي شده و ايجاد آرامش مي كند و حالت ريلكسيشن و سبكي را در فرد بوجود مي آورد.
علاوه بر اين رفع كوفتگي و گرفتگي عضلات ، تناسب اندام ، تمدد اعصاب و سرعت بخشيدن به جريان خون و همينطور پيشگيري از بسياري از بيماري ها را به دنبال دارد.


تاثير ماساژ روي گردش خون :
ماساز كمك مي كند كه جريان خون و لنف از اندام ها و عضلات به قلب برگردند و به همين دليل هنگام ماساژ بايد حركات را از اندام ها در جهت مركز بدن يا قلب انجام دهيم.
همينطور در ماساژ روي مويرگ ها و عروق خوني فشار وارد مي شود كه همين فشار كمك مي كند كه خون و مواد به قلب هدايت شوند و از متوقف شدن آن ها جلوگيري شود. همچنين در ماساژ به علت فشاري كه روي مويرگ ها وارد مي شود ، موجب مي شود كه مقدار خون مبادله شده بين بافت ها نيز افزايش يابد .

تاثير ماساژ روي درد :
يكي از كاربرد هاي رايج ماساژ در كاهش درد مي باشد زيرا از طرفي از توقف مواد زائد در بافت ها جلوگيري مي كند كه خود موجب كاهش درد مي شود به اينصورت كه با ماساژ، گردش خون افزايش مي يابد كه به موجب آن كوفتگي عضلات كاهش مي يابد . اگر حركات ماساژ را به صورت ملايم و آرام شروع كنيم و به تدريج به آن شدت دهيم ، به موجب آن حساسيت گيرنده هاي درد كم شده و آستانه درد آن بالا مي رود و از اين طريق درد كاهش مي يابد.

 
تاثير ماساژ بر پوست :
در ماساژ بخش قشري پوست جدا مي شود كه در نتيجه آن گردش خون بهتر شده و مجراي غدد چربي و عروقي باز مي شود. همچنين در بهبود تنفس پوستي و عملكرد تراوش پوست مفيد است.
در نتيجه ماساژ، پوست گرم مي شود كه با گرم شدن پوست ، خاصيت الاستيكي و ارتجاعي پوست افزايش يافته و درد ناشي از كشيدگي پوست كم مي شود و مواد زائد متابوليكي پوست دفع مي شود و چسبندگي مزمن را از بين مي برد.


تاثير ماساژ روي روح و روان :
معمولا افراد در طول روز با استرس و هيجان هاي زندگي مواجه هستند كه در جريان آن عضلات دچار خستگي و سفتي مي شوند كه اگر فرد بعد از آن در يك محيط ساكت و آرام دراز بكشد و تحت حركات و فشار هاي ملايم قرار بگيرد ، همگي موجب ايجاد آرامش در افراد مي شود و اگر درد و ناراحتي هايي كه در افراد وجود دارد ، توسط ماساژ از بين برود ، مي تواند تاثير بسيار مهمي در آرامش فرد از نظر روحي داشته باشد.

عوارضي كه ماساژ ممكن است داشته باشد

- خونريزي داخلي
- آسيب‌هاي عصبي
- فلج موقت
- حساسيت به روغن يا لوسيون ماساژ
توصيه مي‌شود قبل از جلسه ماساژ با ماساژدهنده خود راجع‌به بيماري‌تان صحبت كنيد. همچنين حتما بايد سوالاتي از از او بپرسيد:
آيا شما مجوز يا گواهي ماساژوري را داريد؟
چه آموزشي ديده‌ايد و چقدر تجربه داريد؟
براي درمان من چند جلسه ماساژ لازم است؟
درست است بيشتر مردم فكر مي‌كنند ماساژ يك احساس خوب و آرامش‌بخش به آن‌ها مي‌دهد، اما فكر كردن كافي نيست و بايد از اين روش استفاده كرد. شما حتي مي‌توانيد با شركت در كلاس‌هاي آموزشي ماساژ، خودتان هم ماساژدادن را ياد بگيريد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.