شنبه ۰۱ اردیبهشت ۰۳

آموزش ماساژ سوئدي

ماساژ ، آموزش ماساژ تايلندي ، كتاب آموزش ماساژ ، آموزش ماساژ مردان، آموزش رايگان ماساژ زنان ، آموزش ماساژ صورت

آموزش ماساژ سوئدي

۲,۰۵۵ بازديد

آموزش ماساژ سوئدي

اولين روش ماساژ مدرن در غرب ماساژ سوئدي است و براي كساني كه نخستين بار ماساژ و SPA را تجربه مي‌نمايند، بسيار مناسب است. در اين نوع ماساژ كه از روغن‌هاي گياهي و كرم استفاده مي‌شود، ماساژور حركات كششي، فشاري و لرزشي را با هدف افزايش اكسيژن موجود در خون و دفع سموم از عضلات به سمت قلب اعمال مي‌نمايد. با فزايش جريان خون عضلات گرم‌تر شده و دفع اسيد لاكتيك، اسيد اوره و ساير دفع شدني‌هاي متابوليسم، احساس آرامش عميقي را براي شما به ارمغان مي‌آورد.

در اين نوع ماساژ علاوه بر بهبود كيفيت پوست، با تحريك سيستم عصبي استرس‌هاي روحي و جسمي به طرز چشمگيري كاهش مي‌يابد. ماساژ سوئدي يك تجربه آرام بخش، نيرو دهنده و موثر است. تاريخچه ماساژ اسناد تاريخي نشان مي‌دهد ماساژ قديمي‌ترين شكل درمان جسم و روح است.

يكي از نخستين مراجع مكتوب در رابطه با ماساژ را مي‌توان در كتاب طبي سنتي چيني يافت كه تاريخ آن به قبل از ميلاد باز مي‌گردد كه در آن ماساژ ماهيچه‌ها و پوست از شايع‌ترين شيوه‌هاي درمان است.

در سرتاسر جهان ماساژ براي افزايش تندرستي، رفع درد و رسيدن به آرامش استفاده مي‌گردد كه بطور گسترده‌اي ميان مصريان باستان، يوناني‌ها و روميان رواج داشته است. ماساژ هنر شفا بخش باستاني است كه بر روي دستگاه‌هاي بدن فوايد بسزايي داشته و موجب آرامش و تسكين دردهاي عصبي و گرفتگي‌هاي عضلاني مي‌گردد و با تشديد جريان خون فشار وارد بر رگ‌ها و سياه رگ‌ها را كم كرده و از ناراحتي‌هاي قلبي مي‌كاهد.

هم چنين ماساژ پا يكي از كهن‌ترين انواع ماساژ بوده كه حدود پنج هزار سال قبل در چين ابداع شده است. ماساژ ساق پا گردش خون در پا‌ها را بهبود بخشيده و به جلوگيري از گشاد شدن سياه رگ‌ها كمك مي‌كند. تاريخچه ماساژ درماني به حدود !!!! سال قبل بر مي‌گردد. در متن كتاب امپراتور زرد (كتاب مرجع طب داخلي چين) براي درمان فلج و تب و لرز به ماساژ پوست و پا توصيه شده است.

اسناد قديمي دال بر استفاده ژاپني‌ها و نيز ساير تمدن‌ها نظير مصر و روم از ماساژ درماني موجود است. بقراط ضرورت استفاده از ماساژ را به عنوان يك درمان، بخصوص در درمان آسيب‌هاي ورزشي و جنگي به پزشكان توصيه مي‌كرد.

ماساژ سوئدي

ماساژ سوئدي اولين روش ماساژ مدرن در غرب است و براي كساني كه نخستين بار ماساژ را تجربه مي نمايند، بسيار مناسب مي باشد.

 
تكنيك ماساژ سوئدي:

در ماساژ سوئدي از روغن هاي گياهي و كرم هاي مخصوص ماساژ سوئدي استفاده مي شود. در طول اين ماساژ, ماساژور با حركات كششي، فشاري, لرزشي و اعمال تكنيك هاي متعدد دوراني, زيگزاگي و ضربه اي را با هدف افزايش اكسيژن موجود در خون و دفع سموم از عضلات به سمت قلب اعمال مي نمايد.

 
فوائد ماساژ سوئدي:

-با افزايش جريان گردش خون در عضلات، اكسيژن و مواد غذايي بيشتري به ماهيچه ها رسيده و همچنين مواد زائد چون اسيد لاكتيك با سرعت بيشتري از ماهيچه ها دفع شده و باعث رفع خستگي مي گردد

-بهبود كيفيت خواب كه خود منجر به استراحت ذهن و تقويت سيستم ايمني بدن مي گردد

-ماساژ سوئدي به افرادي كه در استرس و تنش هاي روزمره دچار بي حوصلگي و عدم شادابي شده اند و در مرز افسردگي قرار گرفته اند تو صيه مي شود

-ماساژ سوئدي با گرم كردن و تقويت عضلاتي كه از آن ها كمتر استفاده مي شود، احتمال آسيب ها ي آتي بر عضلات را كاهش داده و پيري عضلات را به تعويق مي اندازد

ماساژ سوئدي همچنين باعث بهبود عملكرد سيستم لنفاوي بدن شده كه در نتيجه آن سرعت دفع مواد زائد حاصل از فعاليت هاي متابوليك بدن افزايش يافته و نهايتا كمك به بهبود سريع تر گرفتگي هاي عضلاني, زخم ها و كبودي ها مينمايد. ماساژ سوئدي به افرادي كه مبتلا به ضعف مفاصل هستند, به دليل افزايش دادن الاستيكي و انعطاف پذيري بافت ها و كاهش دردهايشان توصيه مي گردد.

بسياري از ما تجربه ي استرس در روزهاي هفته را ايجاد كرده ايم كه اين براي ما خطرناك است چون باعث ايجاد تحريك در عضلات و همچنين درد در بدن مي شود.همچنين ارگان ها و تمام اندام  بدن را تحت فشار قرار مي دهد كه اين اصلا پيامد خوبي براي شمابه همراه ندارد. ماساژ به منظور كاهش درد و افزايش سلامت بدن و شادابي مورد استفاده قرار مي گيرد. ماساژ سوئدي در قرن19 به محبوبيت خاصي در بين مردم دست يافت. ماساژ سوئدي يكي از اساسي ترين روش هاي ماساژ به شمار مي آيد و در ميان سبك هاي ماساژ براي اولين بار توسط هنريك لينگ در سال 1700 ميلادي مورد مطالعه و تحقيق و پژوهش قرار گرفت .ماساژ سوئدي معمولا برروي تخت انجام مي شود .
 ماساژسوئدي باعث مي شود تا بدن اكسيژن بيشتري را جذب كند، در نتيجه بدن را جوان و شاداب نگه مي دارد چون باعث تحريك پوست شما مي گردد و گردش خون را راه اندازي مي كند و همچنين مي تواند با افزايش سرعت در تكثير سلول هاي بدن موجب از بين بردن مواد زائد و سم زدايي بدن گردد.
اما بيش از اينها، ماساژ سوئدي براي گيرنده ماساژ احساس رضايت و آرامش بسيار زيادي را به ارمغان مي آورد كه اين مهمترين اصل كار ماساژ است .
 
ديگر فوايد ماساژ سوئدي

·         احساس آرامش
·         ارمش اعصاب و روان
·         بالا بردن گردش خون در بدن
·         رفع گرفتگي هاي عضلاني
·         ايجاد تحريك در عضلات
 
 تكنيك هاي مورد استفاده در ماساژ سوئدي به 5 دسته تقسيم مي شوند:
 
1.Effleurage
2.Friction
3.Petrissage
4.Tapttement
5.Traction
 
بررسي تآثير ماساژ سوئدي بر فشار خون
 امروزه يكي از مهم ترين مشكلات تندرستي، افزايش فشارخون مي باشد كه همه ساله تعداد زيادي از افراد در اثر عوارض ناشي از اين بيماري جان خود را از دست داده ومعلول يا ناتوان مي شوند. اولين قدم در درمان اين بيماري اصلاح شيوه زندگي است. ماساژ سوئدي در بخش طب به عنوان يكي از راهكارهاي مطرح در تغيير شيوه زندگي شناخته شده است. اين نوع ماساژ بربيماران مبتلا به فشارخون بالا را بررسي مي كند.
 
روش بررسي
در اين مطالعه كه بر روي 30 نفر (15 مرد و 15زن) در رده سني 45 تا 55 سال با روش آسان به انتخاب در امد انجام گرفت. ماساژ سوئدي به مدت نيم ساعت، صبح ها در قسمت پشت (17 دقيقه)، گردن (6 دقيقه) و سينه (7 دقيقه) انجام شد و فشار خون آنها قبل و بعد از ماساژ سوئدي اندازه گيري و ثبت گرديد.
 نتايج نشان داد كه آموزش ماساژ سوئدي، فشار خون سيستوليك و دياستوليك افراد مورد مطالعه را در هر جلسه كاهش مي دهد.
 
نتيجه گيري
     تحقيقات بر روي اين 30 نفرنشان داد استفاده از ماساژ سوئدي به عنوان يك روش غيردارويي و بدون عارضه در افراد مبتلا به فشار خون بالا توصيه مي گردد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.