جمعه ۳۱ فروردین ۰۳

فوايد ماساژ شياتسو يا ماساژ درماني به شيوه ژاپني‌ها

ماساژ ، آموزش ماساژ تايلندي ، كتاب آموزش ماساژ ، آموزش ماساژ مردان، آموزش رايگان ماساژ زنان ، آموزش ماساژ صورت

فوايد ماساژ شياتسو يا ماساژ درماني به شيوه ژاپني‌ها

۱,۹۹۷ بازديد

فوايد ماساژ شياتسو يا ماساژ درماني به شيوه ژاپني‌ها

ماساژ شياتسو به عنوان يكي از ماساژهاي معروف به شمار مي رود كه تمام مزاياي آن از طريق علمي به اثبات رسيده اند. ماساژ شياتسو سيستم دفاعي بدن را تقويت مي كند، شما را از كمردرد، سردرد، آسم و خشكي ستون فقرات نجات مي دهد كه براي دنياي سخت كاري امروز گزينه مناسبي است. برخي از فوايد و موارد درماني شياتسو عبارتند از:

طراوت و شادابي پوست
رفع خشكي پوست
رفع هميشگي جوشهاي پوستي و رفع ريزش مو
رفع سرما خوردگي
درمان آسم
رفع آلرژي و خارش هاي فصلي، آبريزش و گرفتگي بيني عطسه
رفع درد دندان و التهاب لثه
رفع سوء هاضمه، يبوست، اسهال، دل درد
رفع خستگي چشم، تاري ديد، ضعف بينايي
رفع سر گيجه، سر درد و ميگرن
رفع بي خوابي، افسردگي
درمان تپش قلب، گرفتگي گردن، هموروئيد، ورم مفاصل، وزوز گوش، ديابت، كمر درد، نا تواني در كنترل ادرار
لاغري و كم وزني، كنترل و كاهش اشتها
درمان قطعي فشار خون
كساني كه يك دوره كامل ماساژ شياتسو را طي مي كنند آنقدر راحت و آسوده مي شوند كه براي تكرار ماساژ حاضر به پرداخت هر هزينه اي هستند. به همين دليل ماساژورهاي متخصص در علم شياتسو در كشورهاي خاور دور از حقوق بسيار بالايي برخوردارند و كلينيك هاي خاصي را براي اين امر برپا ساخته اند.

شياتسو (فشار درماني) چيست؟

 شياتسو به معني فشار انگشت، روشي از ژاپن باستان است كه در آن با مالش عميق نقاط و مدار هاي طب سوزني، جسم و روح و روان در تمام سطوح تحت درمان قرار مي گيرند. (البته به هيچ عنوان نبايد شياتسو يا فشار درماني را با طب سوزني اشتباه گرفت!) شياتسو مالش مسيرهاي انرژي در بدن بر اساس دانش شياتسو و كاربرد هر نقطه از نقاط انرژي براي درمان و تسكين بيماري ها است.
حدود 4000 سال پيش چيني ها كشف كردند كه فشار دادن بعضي از نقاط بدن به تسكين درد و استرس كمك مي كند و شياتسو بر اين اساس شكل گرفته است.

امروزه در سراسر جهان استفاده از شيوه‌هاي درماني طب مكمل و جايگزين مانند گياه‌درماني، ماساژ درماني، عطردرماني و... همپاي شيوه‌هاي درماني طب مدرن مورد توجه و استقبال مردم است. براساس آمار ارائه شده از سازمان بهداشت جهاني مردان و زنان زيادي در سراسر جهان نه‌تنها  از اين شيوه‌هاي طبيعي براي درمان بيماري‌هاي‌شان استفاده مي‌كنند بلكه از اين تكنيك‌ها براي پيشگيري از ابتلا به بيماري‌هاي مختلف جسم و روح هم بهره مي‌گيرند. ماساژ شياتسو يا ماساژ ژاپني يكي از اين شيوه‌هاست كه علاوه بر درمان بسياري از بيماري‌هاي گوارشي، مفصلي و استخواني، اختلالات ارگان‌هاي داخلي و انواع سردردها تاثير زيادي در پيشگيري از ابتلا به بيماري‌ها دارد.

مي‌خواهيد اشتهاي‌تان را كنترل كنيد

اين نقطه را ماساژ دهيد

يكي از متدهاي شياتسو براي كنترل ميزان اشتها در افراد دچار اضافه‌وزن و چاق بهره‌گيري از ماساژ گوش است. براي اين منظور ماساژ بخش غضروفي گوش به بيماران توصيه مي‌شود. فردي كه تمايل دارد ميزان غذاي كمتري بخورد و اشتهايش را كنترل كند بايد هنگام نزديك‌شدن وعده غذايي يك لقمه كوچك از غذا را بخورد تا اشتهاي خود را تحريك كند. بعد از قسمت بيروني غضروف گوش درست بالاي نرمه گوش را به مدت 30 ثانيه بين دو انگشت شست و سبابه نگه دارد و 30 ثانيه بعد آن را رها كند. اين حركت را 3 دقيقه تكرار كند و بعد از يك ربع مابقي غذايش را ميل كند. اين كار كمك مي‌كند تا فرد اشتهاي كمتري براي خوردن غذا داشته باشد. اين تكنيك را مي‌توان قبل از خوردن هر وعده غذايي تكرار كرد. پس از مداومت بر اين تكنيك به مرور گنجايش معده كم شده و خود به خود فرد غذاي كمتري مصرف مي‌كند.

احساس خستگي و پيري داريد

نقطه انرژي روي ساعد شما

ماساژ شياتسو علاوه بر شيوه‌هاي درماني و پيشگيري، تكنيك‌هايي دارد كه موجب ارتقاي سطح سلامت، شادابي و افزايش نيروي جواني در افراد مي‌شود. درمانگران اين شيوه درماني متدهايي را مي‌شناسند كه به كمك آنها مي‌توان ميزان نيروي جواني و شادابي را در خانم‌ها افزايش داد. براي اين منظور بايد نقطه‌اي را  روي ساعد دست شناسايي كنيد كه ماساژدادن اين نقطه تاثير زيادي در افزايش توانايي جسمي و بالارفتن نيروي جواني دارد. براي پيدا‌كردن اين نقطه بايد طول و عرض ساعد را به نيم تقسيم كرده و محل تلاقي آنها را به مدت 3 دقيقه ماساژ دهيد. براي ماساژ اين نقطه كافي است نقطه مورد نظر را 30 ثانيه نگه داشته و 30 ثانيه رها كنيد. اين كار موجب افزايش ترشح هورمون پروژسترون مي‌شود و ضمن آنكه از يائسگي زودرس جلوگيري مي‌كند، مانع ابتلا به پوكي استخوان نيز مي‌شود. تاثيرات اين ماساژ بعد از 40 روز در جسم و روان شما نمايان مي‌شود.



زياد سرگيجه مي‌گيريد

با تكنيك‌ ژاپني آن را مهار كنيد

يكي از بهترين كاربردهاي شياتسو درمان سرگيجه‌هايي است كه عموما بعد از خواب به افراد دست مي‌دهد. يكي از دلايل بروز اين سردردها نبودن تعادل و تنظيم مايع حلزوني گوش است. در شياتسو تكنيكي وجود دارد كه به كارگيري آن موجب پيشگيري و همين‌طور درمان سرگيجه مي‌شود. نقطه‌اي كه در اين شيوه به درمان كمك مي‌كند درست پشت لاله گوش قرار دارد. در قسمت انتهايي و پشت لاله گوش، گودي كوچكي وجود دارد كه نگه‌داشتن آن به مدت 30 ثانيه و رها‌كردن آن به مدت 30 ثانيه در عرض 3 دقيقه مي‌تواند به تنظيم مايع حلزوني گوش كمك كند. به اين دليل كه مردين‌هاي مربوط به مايع حلزوني و گوش از اين ناحيه عبور مي‌كنند با ماساژ اين ناحيه مي‌توان از بروز اختلال و سرگيجه پيشگيري كرد.

از سردردهاي تابستاني خسته‌ايد

ماساژ آرامبخش شقيقه‌ها

بسياري از تكنيك‌ها و متدهاي درماني ماساژ شياتسو با الگوگيري از طبيعت ما انسان‌ها به وجود آمده است. به عنوان مثال اكثر مردم هنگام ابتلا به سردرد به طور ناخودآگاه دست‌هاي‌شان را به سمت شقيقه‌ها مي‌برند و اين ناحيه را ماساژ مي‌دهند. بهترين شيوه براي استفاده از اين تكنيك استفاده از انتهاي بند اول انگشت و ابتداي بند دوم انگشت براي ماساژ اين نقطه است. بنابراين به محض شروع‌شدن سردرد با كمك انگشتان دست و با فشار اندكي با حركت‌هاي دايره‌وار مي‌توانيد از دست دردها خلاص شويد.

چشم‌تان كم‌سو شده

نقطه تقويت بينايي

يكي از جالب‌ترين تكنيك‌هاي شياتسو افزايش ميزان بينايي و تقويت چشم است. درمانگران اين شيوه درماني به بيماران خود توصيه مي‌كنند براي افزايش توان و قدرت بينايي با كمك 3 انگشت اشاره، مياني و انگشت حلقه هر 2دست قسمت گودي كه ميان پلك بالا و ابرو قرار دارد، با فشار بسيار ملايم ماساژ دهند. اين ماساژ نه‌تنها موجب تقويت بينايي و شفافيت ديد افراد مي‌شود، بلكه از ابتلا به بسياري از بيماري‌هاي چشم مانند آب‌مرواريد جلوگيري مي‌كند، بنابراين با ملايمت هر 10 ثانيه يك بار 3 ثانيه اين نقطه را با سرانگشتان‌تان به آرامي ماساژ دهيد.

بدخواب شده ايد

آرامش در 3 دقيقه

يكي ديگر از تكنيك‌هاي كاربردي شياتسو، متد آرام‌بخشي و ريلكسي است. در اين حالت درمانگران توصيه مي‌كنند كه با ماساژ نقاطي كه زير گونه وجود دارد مي‌توان به افزايش آرامش و ريلكسي كمك كرد. علاوه بر اين انجام تكنيك ماساژ شقيقه‌ها در شرايط عادي و معمولي نيز منجر به افزايش آرامش در بدن مي‌شود. از اين تكنيك در هر زمان از شبانه‌روز مي‌توان استفاده كرد. تنها كافي است به مدت 3دقيقه موضع مورد نظر را ماساژ دهيد.

مي‌ترسيد آلزايمر بگيريد

با شياتسو به جنگش برويد

افرادي كه احساس مي‌كنند حافظه آنها ضعيف است يا افرادي كه مايلند از ابتلا به فراموشي در سنين كهنسالي پيشگيري كنند به‌راحتي با كمك ماساژ لاله گوش و انگشت شست خود مي‌توانند علاوه بر تقويت حافظه خود از ابتلا به فراموشي نيز پيشگيري كنند. درمانگران اين مكتب ماساژ گودي پشت لاله گوش و همين‌طور ماساژ سرانگشت شست در هر دو دست را براي درمان و پيشگيري از ابتلا به فراموشي مفيد مي‌دانند.

اين نكته را پيش از دريافت ماساژ بخوانيد

يكي از مهم‌ترين توصيه درمانگران و متخصصان ماساژ شياتسو كنترل ميزان ماساژ ارائه شده در پايانه‌هاي اعضاي بدن و مردين‌ها در پايانه‌هاي كف دست وكف پاست. به اين منظور كه درمانگران و افرادي كه خود از تكنيك‌هاي ساده شياتسو استفاده مي‌كنند بايد نهايت دقت را در ارائه ماساژ به صورت يكسان براي هر دو دست و هر دو پا داشته باشند زيرا كف دست راست، داراي خاصيت تحريك‌كنندگي و كف دست چپ داراي خاصيت كاهش‌دهندگي است. به اين ترتيب اگر تنها يكي از دست‌ها را ماساژ دهيم، موجب بروز اختلال در عملكرد اندام‌هاي داخلي مي‌شويم. از اين روست كه متخصصان اين شيوه درماني همواره توصيه مي‌كنند هنگام استفاده از شيوه‌هاي پيشگيري از ابتلا به بيماري‌ها حتما از هر دو دست و هر دو پا براي ماساژ استفاده شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.